Svårt att motstå...

Jag vill verkligen inte att detta ska bli en gravidblogg, men just nu så är det svårt att motstå. Innehållet i denna blogg ska vara hur det kan vara i livet som Lena, om mina tankar och ting. Men herregud jag är ju jättegravid! Allt kretsar ju helt plötsligt runt bebis. Magen vill hela tiden ha uppmärksamhet, alla dessa sparkar och killningar, magknip, gasbildningar och allt som jag bonkar in i. Ja jiiiisess va magen börjar bli i vägen. Men jag vill att allt ska vara som det alltid varit. Det är svårt, jag har nu förstått det. Allt handlar om min mage och vad som växer där inne. Nu kan jag inte längre skylla på ”alla andra” för även jag börjar få fokus på bebis. Men jag ska göra mitt bästa för att inte snöa in på min graviditet för mycket, finns ju inget värre än människor som ÄR sin graviditet ;) Haha!

Nu är i alla fall de största köpen gjorda och jag kan meddela er läsare följande: att skaffa barn ÄR verkligen INTE billigt! Visst finns det billigare alternativ, det finns det alltid i livet. Men jag och sambon är inga euroshoper/myrorna lovers. Vi vill båda ha riktiga och nya ting. Jag önska att vi hade köpt lite saker på blocket, tänk va pengar vi hade kunnat spara. Men vi försökte, var faktiskt och tittade på vagnar, men det fanns alltid något litet ”fel” på grejerna. Jaa jag blev petig, vill liksom att bebis ska få det bästa. Vårt resonemang blev åxå, att vi förmodligen ska ha fler barn så vi unnar oss nya saker denna gång.

Så nu sitter vi här 2mån innan bf, 10 000kr fattigare och väntar. Nee då, inte riktigt allt är införskaffat, men skötbordet och spjälsängen är uppmonterade och på plats, samt bilbarnstolen och liggdel till vagnen står klara för användning. Bara bebis som fattas! :) Också finns det de som nu läser och tänker: - Men herreguud hur vågar de? -Tänk om det skulle hända något.
Jaa, tänk om det skulle ”hända något”, tänk om barnet dör i magen, eller påvägen ut, eller tänk om vi krockar påvägen hem och jag eller Christer dör. Nej, jag är så förbannat trött på att tänka negativt då det gäller graviditet och barnafödandet. Händer det något tragiskt så må så vara fallet. Jag tror inte att vi då kommer må sämre för att vi införskaffat och monterat upp våra saker. 

Over and out. 

Permalink Gravid/bebis Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camilla O

Spanar in på din blogg när jag sitter och surfar och har lite tid över, väldigt underhållande, missförstå mej rätt, men du skriver med sån humor, även allt det jobbiga en graviditet för med sej, blir roligt på nått sätt =)

Vad mysigt att börja inhandla saker till bebisen! 2 månader går fort (även om det inte känns som det när man e gravid) och det kan vara skönt att ha det mesta fixat. Jag drog på det i det längsta, och David föddes 1 månad för tidigt och det var mycket som inte var fixat...det var inte heller kul =)

Ni har verkligen en helt underbar tid framför er!!

Kraaam

Postat av: Me

Tack för dina ord Camilla! Alltid lika roligt att få positiva kommentarer. Det värmer oerhört samt ger bränsle! Kram tebax

Postat av: cathrin

väldigt de förkortningar och allt:P haha;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback