Framtidsval...

Då var det dags att göra ett framtidsval, å fy sjutton va svårt det är. Vad ska man prioritera i första hand: pengar, hälsa, framtid, erfarenhet? Jaa nu är det svårt att vara i livet som Lena. Egentligen så borde jag vara glad och tacksam för att någon vill ha mig. Men va faan jag hatar verkligen att göra val. Jag får ju tokångest när jag behöver välja mellan aftonbladet & expressen.

Jobba, slita, pendla, vara social,
fälla många frustrerande tårar
men tjäna egna stålar.
Eller...
Blogga, sova, promenera, vara ensam,
ha det bra
men känna jobbångest varje dag.
Eller...
Plugga, skriva, resa, vara fattig,
detta är jag nyfiken på
men hur kommer det att gå?

Over and out!

Permalink Poem Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback