sommartider...

Soooommar sommar och sol... Jaa den låten har mina kära barn i klassen valt att sjunga på skolavslutningen. Å som jag kommer att grina denna dag. Ja jiiisess! Men men, jag har förberett både kollegor och barn. Så det kommer säkert att bli en bra dag, bra men otroligt sorgsen dag. Jag vill ju inte sluta, jag vill ju fortsätta att vara deras fröken även i höst, jävla skitungar! De har verkligen fastnat i mitt hjärta, allihop! Men det är väl bara att vänja sig. Som lärare så är ju skolavslutningar oundvikligt liksom.

Jo sommaren närmarsig med stormsteg (men enligt vädret så infinner vi oss snarare i april). Den svenska sommaren är härligt svängig, jag gillar dess ostabila varierande väder. Allt från kalla norrvindar till härligt soliga dagar. Måste väl erkänna att de soliga dagarna är lite extra sköna. Men det är då mina fyrbenta vänner har det som jobbigast. Varje sommar kan man läsa hemska reportage i dagstidningar om hundar som dött pga värmeslag i bil. Snälla låt hunden vara hemma!!

Sååå bra kom-i-håg-lappar!! http://hittadjur.se/index.php?page=dbcontent&contentId=cartemp färdiga att skriva ut å ha i bilen :)

Over & out!

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback