Makten, kaos, sorgen...

Så då har det hänt igen, en ensam sjuk människa med extreministiska åsikter har lyckats skapa världskaos. Denna gång hände det inte i Sverige, men ack så nära. Nu var det lilla grannlandet Norges tur att bli drabbad. Sorgen är stor. För oss som är bosatta i Värmland så är Oslo närmare oss (geografiskt) än Stockholm, så många av våra vänner och släktingar är bosatta i den Norska huvudstaden. Vi har nu äntligen lyckats få kontakt med alla och som tur är så kom de undan utan fysiska skador. Men usch sicken katastrof, ofattbart att en stad på några sekunder förvandlas till en krigszoon.                            

                       

Jag ser på de extrainsatta nyheterna på tv då det slår mig att satans vilken makt vi människor har. Alla, ja varje enskild individ råder makt över mänskligheten. Jag slår vad om att till och med lillajag skulle kunna med hjälp av internet och kodynga lyckats få ihop en bomb. Jaa i stort sett så kan vem som helst skapa en liknande tragedi. Usch vad liten jag känner mig på jorden en dag som denna!  

Over and out.

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback