Musiktips...

Om du är drabbad av svartsjuka och vill att det ska bli värre...

Hitta fler artister som Mia SkäringerMyspace Music

 



Det sitter i huvudet och ibland krävs ett möte för att demonerna ska försvinna. I slutändan segrar kärleken! Stark kärlek klarar allt, men det gäller att kämpa. Alla har ett val. Är du den som stannar, står ut och kämpar? Eller flyr du och skyller allt på partnern? Jag klandrar ingen. Svartsjuka är den värsta sjukan av alla, och jag lider med ALLA som är drabbade på något sätt. 

Jag har tidigare i bloggen skrivit om de tre olika roller man kan ha. Den som sårar, blir sårad eller den som vinner. Detsamma är det med svartsjuka. Det finns alltid tre roller, antingen är man den som har drabbats av svartsjuka, eller så är man partnern, eller så är man den som står utanför som någon avundas. Alla roller är jobbiga. Att vara svartsjuk är inget man vill vara, det är inte ett tillstånd man väljer och det är fruktansvärt när de känslorna sätter till. Magen värker, man mår ständigt illa och det känns som att man ska spy upp inälvorna. Kroppen skakar och alla dåliga och gamla minnen fladdrar förbi hornhinnan. Alla har vi ett förflutet! Man känner att man inte räcker till, duger och allt man tänker på är denne rival. Hon som krossade hans hjärta. Har han verkligen gått vidare eller tänker han fortfarande på det som var. Hur ska jag duga, jag som inte är som hon, inte på något sätt.
Som jag skrev så är inte svartsjuke tillståndet någon man väljer, men man väljer om man vill accepterar det eller inte. Svartsjuka går att arbeta bort. Om nu kärleken är värd det. Inget i livet kan man ta förgivet, det mesta kräver arbete.
Ta hand om varandra och älska, en dag tar allt slut!

Over and out!

Permalink Musik Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: cathrin

jesus så jag spelade den där melissa låten för ca 1 år sedan:P den lixom passade ganska bra in just då.

Postat av: me

Jaa den kan ju göra det ibland. Skönt att det är en sjuka som kan gå över ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback