Mellanmjölk och melodifestival...

...eller mello som fanatikerna säger.

Hur kommer det sig att vissa individer är ”antingen eller människor”. Under mitt 30åriga liv så har jag stött på några av dessa varelser. De är oftast män. Inte alltid, men oftast. Och de har förmågan att reta gallfeber på mig, ja deras resonemang får mig att slita mitt hår av ren frustation. Så hur känner man igen en AEM-person? Jo det gör du tidigt i en diskussion. De ger aldrig med sig, lägger sig aldrig ner. Säger du ja, säger de nej. Frågar du en fråga, så har de alltid ett tydligt svar och åsikt som de absolut INTE kan rubba. Vissa av dem har även väldigt svårt acceptera andras åsikter. Å jag blir så frustrerad och ställer frågorna: Måste allt vara så fasanfullt svart eller vitt? Varför finns det bara två alternativ i livet, antingen hatar man det eller så älskar man det?

Melodifestivalen är ett tydligt exempel. Ja jag ser på programmen, om jag inte är upptagen med annat. Om jag planerat en tv-myskväll och det finns melodifestivalen på tv´n så ser jag självklart på det. Jag tycker att det är en del av allmänbildningen, ja att hänga med i tiden. Men nej jag ringer inte och röstar, jag sitter inte heller hemma och skriker och hejar med plakat. Jag ser melodifestivalen för de det är, alltså en annorlunda helgunderhållning. Men en AEM-person antingen hatar festivalen, eller älskar det. Alltså, svart eller vitt. Hela tiden motsatser. Måste man hata saab bara för att man äger en volvo? Är det så att antingen är man socialdemokrat eller moderat? Om man jobbar upp sig, byter jobb, bostad osv till det bättre. Måste det då vara så, att man då var missnöjd med det man hade tidigare?  

Å jag då, ja jag är liksom en mittemellan människa. Så där härligt mellanmjölkssvensk! :)

Over & out

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sofia

Ja visst är det mycket så! Superdiplomat som man är så är det där skitjobbigt. Jag känner mig en aning schitzo ibland när jag känner att jag kan hålla med alla i vad de tycker om inte annat sätta mig in i och försöka förstå och ta in andras åsikter också. Tur att vi ä sö bra ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback