Veckans kluring...

                   
Från och med denna vecka ska jag bjuda på veckans kluring. Svaret på kluringen får ni om en vecka, då jag presenterar nästa. Ska försöka att lägga upp den varje fredag, men glömmer jag så blir det lördag. Have fun!

"Anna har köpt nya kläder.
Först köpte hon en ny vårjacka för hälften av de pengar hon hade med sig. Sedan köpte hon ett par nya byxor för hälften av de pengar som hon hade kvar efter att hon handlat jackan. Efter det hade hon 165kr kvar. Det räckte till en ny skjorta för 135kr.
Hur mycket pengar hade Anna shoppat för?"

Over & out

Permalink Kluringar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

630 kr? Eller är jag helt ute och cyklar?

Postat av: Me

Helt rätt Therese!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback