Rött vs Blått...

Den stora röstdagen närmar sig med stormsteg. Visst är det härligt att leva i ett demokratiskt land så att vi, folket har möjlighet att vara med och påverka. Men vad ska man rösta på? Blått är ju jättebra och gynnar mig verkligen om jag arbetar. Men vad händer om jag blir arbetslös eller ännu värre långtidssjukskriven? För mig som är lärare så spelar skolfrågan stor roll. Men vad är viktigt för dig?

Gör ett val!

Vi måste, ja alla måste välja. Rösta bara för att visa att vi fortfarande vill ha rösträtt. Se så, gör det nu då, påverka. Ja just DIN röst har en mening. Rösta blankt då om du inte vet vilket parti du ska lägga din röst på. Utnyttja din rösträtt förtjuttongubbar! Varför? Jo det ska jag tala om för dig min vän, det är otroligt viktigt att alla över 18år röstar, för att visa Sverige och alla andra världens länder att vi uppskattar rösträtt. Det är nämligen ett privilegium att få bo i ett land där befolkningen har rösträtt.

För oss som inte är så jätteinsatt i politiken kommer här en liten, bra och lättförstådd sammanfattning av de vettigaste partierna. Lyssna och välj sedan det partiet som tilltalade dig mest. Skit i vad alla andra tycker. Du ska välja det partiet som gynnar dig bäst!













            Det bästa vore nog att rösta blått, tänka rött, äta grönt och jobba svart! ;)

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback