Lugn och ro...

Jaa äntligen lite ensamtid med datorn och dess underbara bokstavstangenter som man kan bilda ord med, och i sin tur forma olika meningar. Ååå så härligt! Från den lilla högtalaren vrålar Håkan Hellström – Jag är käääär i den fulaste flickan i världen... Höstregnet piskar lite mot fönstret. Jag tittar ut och ser hur en björk kämpar tappert för att få behålla sina löv. Bakom björken så ser jag en hästhage sen en väg (asfalt faktiskt), sen skog. Skog, skog, skog så långt ögat når. Vackert! Från våningen nedanför hörs snickarens såg och skruvmaskiner. Jag sitter i sängen med en ostkroksböjd rygg. Då och då rätar jag upp mig och stönar till, likt en gammal man som reser sig. Som musmatta använder jag en tidning ”svensk jakt” heter den. Runt omkring i rummet ligger det kläder, rena kläder, använda kläder, nyinköpta kläder, renoveringskläder...
Tilda vaknar från sin plats, sträcker sig och kommer fram till sängkanten. Hon tittar med sina finaste ögon på mig samtidigt som hon lägger huvudet på sne, ni vet sådär som hundar, barn och män gör när de vill något extra mycket. Hon gnäller till och lägger upp huvudet på sängkanten: - Snäääälla mamma kan vi gooosa, bara en liten stund. Självklart ska vi ha lite kvallitetsgosetid i sängen! Något som jag säkert kommer att ångra inatt när sängen är full av hundhår och grus. Men men, det är då och nu är nu. 

Jaa å här ligger vi, min hund och jag. Vi har stängt in oss i ett rum. Medans kärleken är på jobbet och gör sig förtjänt av lönekuvertet. Rummet ligger längst bort i kaoshuset. Här har vi nu skapat en frizon. En zon fri från renovering. Här ska vi ligga i minst en timme till och bara njuta av att inte göra ett endaste dugg. Underbart!

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin

Men Lena, ååhhh vad du lever LIVET! Vad härligt, så fantastiskt gött att läsa om! Fortsätt med det för hundrade gubbar, fortsätt!

(Och så tar vi en bloggträff en FREDAG eller LÖRDAGkväll i november va?!! Det skulle iallafal Tina å jag vilja, vi sätter i oss lite stämbandslösande, umgås, garvar och ser till att vara lite kultiverade! Dessutom har vår kära Tina lovat oss att köra oss vart vi vill den kvällen, såvida vi iallafall bara ska HEM :)

Jösses Lena, vad BRA det är!

KRAM

Postat av: Ulle

Hej!!



Läste lite från aug och jag besvarar en fråga..

Jag gillar dig jätte mycket..

vi ses!!kram U

Postat av: Me

Självklart Malin! Jag hör av mig. Låter toppen!



Tack gulle Ulle!! Jag gillar dig åxå, jättemycke :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback