Bajsarg...

Haha, jag hittade ett 1år gammalt brev i flytten!

Hej grannar.
Jag har blivit anklagad 2 gånger för att inte plockat upp bajset efter min hund, vilket jag gjort båda gångerna. Det börjar bli väldigt ledsamt och jag känner mig iakttagen varje gång jag går ut med min hund. Jag har nu ringt och frågat hyresvärden vilka regler som gäller mig som hundägare. Jag har rätt till att rasta min hund på vilken allmän plats som helst, så länge jag plockar upp bajset och har min hund kopplad. Jag ska från och med idag hålla min hund i koppel och jag ska i möjlig mån försöka undvika ”eran” gräsplätt. Men så länge jag har min hund kopplad och plockar upp bajset så har jag lika mycket rätt till gräsplätten som alla andra hyresgäster. För vi är ju alla hyresgäster, alltså kan ingen av oss äga gräset.

Jag förstår er frustration med allt bajs som ligger. Men som jag sagt förut till 2 av er i huset; - jag kan inte ta ansvar för alla andra hundägare. Självklart utnyttjar jag skogen som rastplats, men jag kan omöjligen veta när min hund ska kissa eller bajsa. Jag tycker att det är vidrigt med allt hund- och kattbajs och fimpar som ligger överallt, men jag klandrar inte alla hund/kattägare och rökare för de.
/Lena

Detta är ingen problem längre. Nu har vi en alldeles egen gräsmatta, som Tilda kan bajsa precis hur mycket som helst på. Underbart!
Over and out!

 

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback