Tack!

Jaa jag vill med detta blogginlägg tacka ALLA mina läsare. Även du/ni som läser med destruktiva synande ögon. Jag vill tacka er för att ni läser och att ni då och då skriver en uppmuntrande kommentar. En extra eloge till er som även skriver och tackar mig på facebook. Men framförallt så vill jag tacka DIG, DU som skrev ett brev till mig i lördags. Det brevet fick mig att känna mig viktig, (och tårögd.) Ni förstår, hon skrev att hon gillade det jag skriver, hon skrev att hon tyckte jag är bra, hon skrev att hon tycker jag är duktig på att skriva. Hon känner jag knappt, vi är uppvuxna i samma by men med några år emellan oss. Så jag kan inte skylla på att det var av ren vänskaplig gest hon skrev till mig. Det hon skrev menade hon, jag kan inte skylla ifrån mig detta beröm. (tro mig jag har försökt) Ja jag älskar att få beröm och att stå i centrum, men nu ska jag avslöja något för er. Bara för att jag gillar att få uppskattning, beröm och kärlek så betyder inte det att jag kan ta emot och vårda det på ett bra och sunt sätt. Alla kan stå i centrum, en del behöver lite större och hårdare maska att dölja sig bakom. Men desto hårdare masken är desto svårare är det för berömmet att nå fram. Konsten är att klara av att plocka av sig masken och våga stå kvar och våga ta emot beröm. Rörigt? Jaa kanske, men jag kommer att komma in på detta ämne fler gånger.

Ååh vad jag önskar att jag var som hon. Hon är garanterat en sådan människa som ger beröm och säger till sin vän att denne har en fin tröja, medans en annan bara tänker och glömmer att säga det. Ååh vad jag önskar att jag var som hon. Sicken beundransvärd människa, hon gör inte som du och jag som bara tänker att vi ska göra en massa bra och sedan glömmer, nee hon tar verkligen tag i saken. Det är människor som hon som kommer långt i livet!

Tänk att några ord kan få en att må så bra. Jag ska verkligen ta lärdom av detta brev och försöka så gott jag kan efterlikna detta glada och kärleksfulla beteende, mer kärlek åt mänskligheten. Snälla gör det du åxå! Haha, nee inte ska du känna dig tvingad att skriva ett inlägg nu till mig :) Men se dig om, ge en komplimang eller en klapp på axeln till den första människan du träffar efter du har läst detta. PAY IT FORWARD! (jo mamma det betyder: skicka det vidare, ja budskapet alltså)

Önskar er alla en mycket trevlig och kärleksfull dag!

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Uppväxt i samma by

Tack själv för allt fint du skrev i detta inlägg! Det var verkligen berörande och jag HÅVAR in det fina du skrev och tar till mig det.

Du ÄR väldigt duktig!

Och du ÄR garanterat oxå en jättefin människa (fast vi inte känner varann sådär jättebra)! =)

Så kära du, ta ÅT dig massor och lev på det!



Kram på dig!

Postat av: Mamma

Tack för översättningen !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback