Bebis...

Jag var och hälsade på en bebis igår…
Faaan så goa de är. Så enkla, rena, egoistiska och så fina. De bryr sig bara om sig själv, skiter fullständigt i om det gör ont på dem de rycker och drar i, eller om var deras spya hamnar. Ååh älskade små bebisar. De lever i nuet, skriker om de är hungriga, skriker om de bajsat, skriker om de har ont. Skriker, skriker och skriker. Och föräldrarna de matar, byter, gungar och duttar. Sen sover de, sover, sover och sover. Å finns det något vackrare och mer rogivande än ett barn som sover? Ååh så gooosit!!



Jag vill åxå ha en bebis. Men framför allt så vill jag vara en bebis. Tänk att få vara så ego och alla skulle tycka att det vore ok. Ja tänk att få bete sig hursomhelst och ändå vara älskad av alla. Å bara ligga bland mjuka mysiga filtar och gosedjur, medans alla människor runtomkring gullar, passar upp och avgudar mig. Men det klart, torka mig i röven, det vill jag att göra själv :)

(Men den bebisen som jag var och hälsade på var tyst, nöjd och väldigt söt)

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mammi

Puss på dig gumman!

Postat av: l


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback