Bröllopsyra!

Oj oj oj sicken förfest det var i går fredag. Jaa underhållningen var topp notsch! Jag pratar då givetvis om festföreställningen i konserthuset. Många artister var inbjudna och det var ett bra val av blandade Svenska artister. Men eliten var ändå, ja ingen slår följande tre artister; Peter Jöback sjöng låten ”she” och tiden stannade.

Som tur var så var det en stund tills Sarah Dawn Finer kom upp på sen, för bara synen av den människan får mig att ta till tårarna. Sicken karisma! Hon sjöng ”Kärleksvisan” å jiiisess som jag bölade.

Men det jag inte viste då var att det skulle bli värre. Jovisst sörru efter en helt otrolig dans/balett uppvisning, var det dags för Peter Jöback igen och denna gången hade han med sig Helen Sjöholm. Jag stortjöt innan de båda hade hunnit börjat sjunga och sen när jag sansade mig för att få höra på den underbart vackra sången så tog det omtag, de sjöng nämligen en av mina favvosånger från filmen Moulin Rouge ”Come what may” Sååå vackert!!

 

Jag hann precis ta igen mig då en barnkör kommer upp på scenen som avslutning och finns det något vackrare än när barn sjunger. Jo det finns faktiskt en sak som slår det och det hände ju givetvis igår. Ur kören går en liten pojke i 10års ålder fram till kronprinsessan och sjunger en vers bara till henne!!! Baaaah!! Jaaa jag fick knappt någon luft!! Helt ooootroligt vackert!

Vill ni se hela förfesten så klicka här! http://svtplay.se/v/2047871/det_kungliga_brollopet/festforestallning_konserthuset

Nu måste jag rusa iväg och köpa pappersnäsdukar, för snart ska ju bröllopet stunda. Och med tanke på vad mycke papper det gick åt igår på förfesten så är det bäst att jag ladda upp ordentligt.

Over and out!

Permalink Musik Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tina

Åh, jag bara älskar Helen Sjöholm. Jag skulle vilja gifta mig med henne!!!! (Tyvärr har hon redan en MAKE... men, men...)

Postat av: Malin

Ja JÖSSES.....!!!

Helt fantastiskt vackert, allt sammans.

Och bröllopet då.

HELT otroligt!

Jag satt med min näsduk, skrattade och grät om vart annat.

Den kärlek och värme, lycka och fadirullan skulle jag med önks aatt man som vanlig dödlig någonsin iallafall kunde få komma lite, lite nära av, få en släng av.



Leve Brudparet, Hipp hipp!

Postat av: Me

Jaa å jah hoppas fortfarande på Peter Jöback, men han har ju åxå karl. Tänk du Tina hur det kan va :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback