sur, tvär och grinig...

Jävlans sicken gnällkärring jag blivit!! Satt och läste på min blogg, ja från begynnelsen. Haha, det lät som att jag skrivit i minst tio år tid. Nej så är det ju inte. Men i vår firar jag och bloggen 2år tillsammans J Jeje, hursom så läste jag unga, fräscha, nya, lätta, roliga texter. Men ju närmare nuet jag kom desto gnälligare, tråkigare och dystrare blev det. Suck! Var är jag på väg. Jag vill skriva så mycket men vet som vanligt när jag väl sätter mig så vet jag inte var jag ska börja. Vill kunna säga att jag är tillbaka men då skulle jag ljuga. Det finns inte tid, denna jävla tiden. Ja den bråkar med mig. Jag har ETT intresse och de är att skriva, men när ska det ske? Nej det är inte jobbigt att ha bebis, hon tar inte all min tid. Eller jo på sätt och vis. När hon väl sover så ser jag allt som måste göras, tvätta städa, diska osv och det finns ju inget stopp på det, jag blir tokig! Och likförbannat så är det aldrig städat här hemma. Var gör jag av tiden? Jag vill slappa, se på film, gå långa promenader, sitta vid datorn och inte göra någonting vettigt. Ja jag vill göra allt det där utan att känna stress och panik över att tiden försvinner. Men framför allt, så vill jag skriva på obestämd tid. Grrrr!! Ja jag känner att jag riktigt eldar upp mig nu. Nu är jag på gång, här ska skrivas. Kanske ska stänga in mig i ett rum, ja det ska jag bannemejjen göra!

Over och tvär ut!

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Aldrig nöjd... ;)

Kan nästan se dej om sisådär 30 år, vid köksbordet, en grå söndag, rökandes och stirra ut med tom blick på ösregnet mot skogen från Väsetorpet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback