to day is the dopingday...

Jovisst, då är vi här. Framme vid självaste dopdagen, shitt vad dagarna rusar fram. 

Blinka lilla Nova där hur jag undrar vem du är

Att det kan va så
att den störta kärleken
är den svåraste att printa i ord
Att det kan va så
att du lilla människa
är det vackraste på denna jord

Att det kan va så
att du likt ett nyårsskott
kom till mig och knöt dig an
Att det kan va så
att du cirka tio månader senare
äntligen låg i min famn

För mig är du det underbaraste ja du är mitt allt
min lilla stjärna du betyder allt, ja tusenfalt

Min kärlek till dig är så stor
större än vad både du och jag eller någon annan tror

 

För det är så
att jag har fått äran
att ha dig i mitt fortsatta liv
Det är så
att du likt ett lyckopiller
är min livslust mitt driv

För det är så
att just du faktiskt
är mitt barn min dotter
Det är så
att mina känslor
nu äntligen blivit ett slags klotter

Nova

du är det bästa jag vet och du kommer förevigt förbli mitt ljus,

min stjärna.

/LJ201201


Permalink Poem Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessie

Guuud va fint! :')

Postat av: Me

Tack snälla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback