I´m back!

Trodde jag ja, men nix sa Nova. Hon hatar verkligen att jag bloggar. Såfort jag försöker, så skriker hon. Verkar som att hennes mage är synkad med mitt skrivbehov. Grrrr....
Jeje, först trösta bebis sen blogga. Om jag inte måste amma, städa, tvätta, amma, diska, laga mat, amma, eller byta blöja. Bajsa och duscha skulle vara gött åxå! Suck!

1tim senare....
Jorå på den artonde dagen tittade min ”lilla” dotter ut. Så gudomligt vacker på små vita silkesdun fluffade hon ut ur min sköna kropp. Hon luktade nyplockade rosor, och solen lyste extra starkt just den dagen. Dagen då jag blev mamma! Dagen som var den allra lyckligaste i mitt liv.

Eeee noooooooot!
Förlossningen tog sissodär 20 timmar, hon föddes på natten och luktade aberkataber. Vacker? Nepp inte det heller! Hujjedamejjen! Och allt jag ville va att få sova. Men icke! För nu skulle jag vara lycklig och älska mitt barn så som bara mammor kan.
-Nepp, sa jag. Älska henne kan jag göra i morgon, nu ska jag sova. Så pappan fick bära bebis ett tag. Åå vet ni vad? Det funkade det me :)

Men nu så, ja nu är vi hemma och har det så bra. Nu luktar hon som oss och är så vacker. Vi har det bra, till och med toppen ibland! Ååh jaa, jag är fortfarande supernöjd över valet av pappa. Han slutar då aldrig att förvåna. Han är bara sådär superbäst!

Kanske kommer det mer detaljer angående förlossningen, kanske inte. Jag har liksom inte bestämt mig än. Allt måste få landa, jag måste få lite tid till bearbetning. Men det är svårt för bloggen är ju mitt bearbetningsplace liksom. Men en förlossning är ju ändå så intimt... Jeje, den som lever och följer mitt liv får se.
Over and out!

Permalink Gravid/bebis Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tina

Det är så gött att du är tillbaka.

Personligen klarar jag mig utan "förlossningshistorien", men det är ju din blogg och där skriver du vad tusan du vill.

Känn efter ett tag du.

Kramar i massor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback