så söt...

Innan ni klickar på länken och lyssnar så ska ni få ta del av min livssituation den dagen då jag fick höra den för första gången. Dagen då det lille flickebarnet fick mig rörd till tårar. Texten var så passande, slående och finns fortfarande sedan den dagen inristat i mitt hjärta.

Det var en onsdag eller torsdag, eller va det en tisdag, eh skitsamma. En jävligt blåsig dag var det garanterat i alla fall. För cirka sissodär två veckor sedan. Jag var just hemkommen från ytterligare ett bvc besök. Men detta besöket var inte som de andra. Detta var bra, mycket bra. Ni förstår, min lilla Nova har haft lite problem med viktkurvan. Hon ville liksom inte följa sin födelsekurva, utan istället gå sin egen väg i livet och göra egna små kurvor hit och dit. Men så kom denna dag, då vågen visade hejdlöst mycket. Phu, en stor sten föll från mitt bröst. Äntligen var hon tillräckligt stor!

Så när jag kom hem så tittade jag till fejjan en snabbis. – Oj! Någon hade visst lagt in en musikfil på min sida, spännande. Jag klickade på länken och tårarna bara flödade ner från mina kinder. Det var just då i denna stund det vackraste jag någonsin hört. Så skört, stillsamt och vackert. Jag tittade på min lilla tjej och hon tittade tröstande med sina runda små mörka ögon tillbaka på mig och log, fattarni hon LOG mot mig! Min lilla Nova, sicken lycka!

Så nu kan ni få lyssna. Over and out.

(Ett stort tack till Sofie, utan dig hade jag aldrig fått uppleva detta underbara moment. Tack, ja tack som faan!)

Permalink Musik Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Soff

Vassegoo! Kramar till er alla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback