önskan om en familj...

Jag är lycklig!
Och jag önskar att alla finge ta del av det jag får, åtminstone lite av det i sitt liv. Kanske skulle de då våga bryta upp, gå vidare. Fortsätta mot sitt mål, om att få en ”riktig” familj. Vissa dagar skulle jag vilja filma mitt liv, jaa vårt familjeliv. Sen så skulle jag vilje spela upp den för vissa. För jag vet att det finns många människor därute som längtar efter det vi har. En familj som fungerar. Det finns de som gett upp, som tror att det de har är rätt, att alla har det så.  
så vad har jag gjort för att förtjänat att må så har bra, varför har jag fått detta och inte du.? Jo det har jag nu listat och klurat ut. Jag har kysst mina grodor, jag har brutit mig ur jobbiga förhållanden. Och tillslut så fann jag mitt lugn, jag fann min plats i livet och då blev det bra. Självklart småtjafsar vi och för diskussioner. Men vi har aldrig någonsin gått så långt som att vi skulle pratat om att gå isär. Eller jo, nu ljög jag. Första månaderna va lite sissodär. Det var två världar som möttes och det blev lite kaos. Jag nyseparerad ville ha barn och hus, han bodde fortfarande hos mamma. Say no more. Det blev krock helt enkelt.
Så vem bestämmer vad en familj är för något. Nej absolut inte jag. Var och en skapar sin familj, det som ni trivs med. Så ta för gudsskull inte åt er om ni är nöjda med er familjekonstellation. Huvudsaken är att ni är lyckliga och att ni trivs. 
Men till er andra: livet är för kort för att vara olycklig! Det finns fortfarande tid till att få det man vill ha. Lycka till!

Over and out.

Permalink Livet Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

"Jag nyseparerad ville ha barn och hus, han bodde fortfarande hos mamma."

Känner igen det där haha.

Men tänk så bra det kan bli av nått så olika.

Jag har oxå funnit lugnet i mitt liv efter en hel del fula och dumma grodor haha

Hoppas ni har det bra alla 3

Puss och kram

Postat av: Sara Bennani Carlsson

Dags att ni kommer in till stan och hälsar på nu tycker jag! Kul att du bloggar igen btw!

Postat av: Sofia

Vi tänker så lika.. Skulle kunnat vara mina ord ;) My sistah! <3

Postat av: Sundinska

Ja, du är verkligen lycklig, och ja, du har allt det där som jag drömt om i evigheter.

Men nu har jag äntligen kommit ur mitt förhållande och trodde väl att livet skulle kännas lite lättare...men icke.

Nyseparerad, 33,5 år, överviktig och långtidssjukskriven. Vem fasen vill ha mig?

Men hellre ensam och singel, än ensam och i ett förhållande iaf. Alltid något.

Skiter i kärleken tror jag, men vill ju så gärna ha barn!

Du är så jäkla lycklig, var själaglad(vilket jag är säker på att du är) för det fina du har <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback