Pappas flicka...

Min pappa...                                              
Min pappa är han som kommer och bor hos mig när sambon är borta.
Min pappa är han som ringer bara för att töla, utan att ha något speciellt att säga.
Min pappa är han som gömmer sig på toa, endast för att väntar på att jag ska komma nyvaken, så att han kan skrämma mig.
Min pappa är han som killas när man bär en bricka full med grejer.
Min pappa är han som 8 av 10 gånger, förställer rösten när han ringer till någon.
Min pappa är han som kan reta gallfeber på mig.
Min pappa är han som plötsligt utan någon anledning skriker ur sig konstiga läten.
Min pappa är han som kritiserar mig i oviktiga ting.
Min pappa är han som går upp 05.30 varje morgon (även helg) äter 2 sillsmörgåsar och går och lägger sig igen.
Min pappa är han som frågar mig en fråga och sen inte lyssnar på svaret.
Min pappa är han som har gett mig humor.
Min pappa är han som varje kväll ser trav på tv´n, men spelar aldrig.
Min pappa är han som har gett mig dåligt tålamod.
Min pappa är han som fiser högt på en offentlig plats och sen säger högt: - men vad gör du Lena?!
Min pappa är han som somnar i tandläkarstolen.
Min pappa är han som säger nej (bara för att djävlas) om man ber honom om något och sen gör det ändå.
Min pappa är han som säger puss puss när vi avslutar ett samtal.
Min pappa är han som jag älskar allra mest!

                                             LJ.201012
             

Over and out

Permalink Poem Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

Ha ha, pricksäker beskrivning... var längesedan jag träffade honom, men det är precis så här jag kommer ihåg honom.

Postat av: cathrin

jag trodde din mamma skojja när hon sa att han tittar på trav utan att spela. hur kul kan det va? men han måste ju va värsta proffset nu och ge mig stalltips.:D

Postat av: me

Hihi :)

Postat av: Josefin

Annica och jag undrar varför du skriver om våran pappa på din blogg, vi kan väl säga att det stämmer in väldigt bra det du skrivit :)

Postat av: Me

Jaa tänka sig att farmor lyckats fått 2 lika tokstållar ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback