Tårtbak, ja igen!

I söndag var det dags för skruttans släktkalas så det va bare på´t igen :)
Men denna gången gjorde jag en ”vanlig” tårta.


Till detta bak behöver du:
Marsipantårtlock
Marsipan
Garnityr
Grädde
Sylt
Vaniljkräm
Tårtbotten
Lite lagom mycket tålamod och framför allt, tid.
Tårtfat (men eftersom mitt va upptaget av en Barbietårta så vände jag upp-och-ner på en pizzatallrik, det gick det me)

1. Blanda valfri sylt med lite vispad grädde. Bred ut gräddsyltkletet på första våningen och vaniljkräm på andra. 
  

2. Täck hela tårtan med grädde


3. Lägg på marsipanlocket. Snitta upp den i kanterna och sen "limma" ihop med med litte vatten på fingrarna. Skär bort spillet och ge det till hunden och partnern ;)
 

4. Klipp, trixa och doola fram en mall på det motiv du vill gardnera din tårta med. Kavla och skär ut i marsipan. Tryck dit litte ljus och så mina kära, är tårtan färdig :) 
 

                                                        Lycka till!

Permalink Recept Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

En sån här tårta vill jag ha!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback