?

Också kom frågan även till mig. Frågan som mina nära och kära ställer sig om och om igen. Varför väljer jag att skriva ut mitt liv på nätet, till alla kända och okända människor? Det sanna svaret vet jag inte, alltså riktigt så långt har jag inte kommit med mitt livsarbete om mig själv. Så jag ställer istället motfrågan: Varför inte? Varför bör jag inte skriva och berätta om mitt liv för andra? Vilken skada gör jag? Ja det kan säkert vändas emot mig, ja givetvis. Eller vänta, hur då? Vad är det som ska vändas emot mig och varför? Vem är det som bestämmer vad som är rätt och fel. Är det rätt eller fel att ha all info om sig själv för sig själv? Vad och hur mycket ska man berätta om sig själv till andra? Var går gränsen och vem bestämmer den? Vilken info bör jag ”sålla bort”? Detta är just de frågor jag ställer mig nu. Sällan har jag tidigare i mitt liv brytt mig om vad folk tycker och tänker om mig. Men sedan dagen då jag blev mamma så blev det yttre mer betydelsefullt än det inre. Jag är just nu i denna stund ett enda stort och uppfläkt sår. Vad hände och framförallt varför händer det? Over and grubbelout.

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sundinska

Jag tror att för att ha en blogg och skriva om sig själv, så måste man iaf vara personlig. Men man ska kanske akta sig för att bli privat.

Gränsen är dock hårfin och det är inte alls svårt att omedvetet korsa över till den privata sektorn.

Risken då är kanske att man faktiskt lämnar ut "för mycket".

Jag försöker, efter samma dilemma som du har nu, att skriva ur ett personligt perspektiv, men utan att bli privat.

Skumt kanske, men precis allt vill man ju inte att världen ska veta heller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback