LCHF - Linfröscones...

2dl linfrö
1dl fibrex
1dl sojamjöl
1 ½ tsk bakpulver
Brödkryddor & salt efter behag
1 ägg
3dl varmt vatten

Gör så här:
Sätt ugnen på 200grader.
Blanda alla torra varor. Blanda i ägget och sist det varma vattnet.
Låt kletet stå och dra i ca 20min.
Forma degen som en limpa eller brökakor och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Sen svisch in i ugnen i 25min.

Lycka till!

Mmmm äntligen en god LCHF-frukost!

Igår så gjorde jag pizzadeg av samma recept x2, men jag hade i lite ost istället för brödkryddor. Jag plattade ut degen och förgräddade den i 10 min. Sen på med pizzafyllning, skinka, ost, salami, rödlök och champinjoner. Sen in i ugnen i ytterligare 15 min. Det funka! :)

Permalink Recept Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin

Men det var väl faan va goa pizzor det äts borta hos dig då... ;)



När jag blir stor ska jag med försöka få tummen ur och bli lite huslig.

SOM jag lääängtar.... ;)



<3

Postat av: Me

Haha, DO IT Malin DO IT! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback