Hur gör djur?

Jaaa hur gör djur? Kelar de med varandra för nöjes skull eller för att föröka sig? I hundvärlden så släpper ju tiken endast till några dagar om året och då blir alla hanar alldeles tokiga och hoppar på utan att veta vad som vänta dem. Bebisar! Är det även så i människovärlden?
                           
Givetvis så säger ju alla kvinnor att de har planerat alla sina barn och de vet precis när hon/han kom till. Men vad får man för svar när man frågar männen? – hon sa att det kunde ta ett år innan det tar sig så det var ju bäst att sätta igång. Jag har aldrig hört någon man säga att han önskar sig ett barn och vill göra ett barn. Jag har hört flera män prata om barn och att de vill ha två, tre stycken i framtiden men inte nu. Mannens inställning är mer, blir det så blir det. Jag säger inte att det ligger något fel i det. Alla sätt är bra utom de dåliga. Men det skulle vara intressant att göra en undersökning och se i hur många familjer det är mannen som tjatar och vill att de ska göra barn. Jag bara undrar, hur gör folk för att bli gravida? Är det en oskriven lag att det är tjejen som ska ta initiativet och kanske rent ut sagt, göra sig med barn?  

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossefian

Jag vet en...... ;) Men jag tror dom är djävligt sällsynta. Och den lilla erfarenheten av när mannen vill göra barn och ha barn nu är inte speciellt positiv... Pöss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback