min gamla trogna vän...

Det är med en stor sorgeklump i magen och samtidigt en stor lättnad som jag skriver ut följande:
Nu är min gamla pärla Toyotan såld. Min kära fina solblekta och rostiga bil är nu någon annans. Det känns tomt. Men svärfar, ja han firar säkert ikväll. Detta har nämligen varit hans önskan det senaste halvåret, å han har verkligen försökt påverka mig till ett snabbare beslut, ett tidigare farväl. Men icke, nee sånt fungerar inte på mig, nene. Jag är redo när jag känner det. Och just idag var en sådan dag. Kände det redan i kroppen när jag vaknade, att idag var det dags. Så när Christer åkt iväg för att hjälpa en kompis med div saker så satte jag mig vid datorn, diktade ihop några fina ärliga rader om min gamla vän och satte ut en annons på blocket. Det tog en timme innan annonsen syntes på sidan, men väl där så började det ringa. Ååh herreguuud så det ringde och mailades! Efter 10 min var jag tvungen att ta bort annonsen, jag blev ju helstressad. Hursom kom det tillslut en Nisse och köpte bilen. Klart!

Hej då Toyotan!
over & out!

Permalink Livet Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: cathrin

nisse? hette han så? tror jag knappast, nog låångt ifrån en nisse:D btw varför va garagedörren öppen nu? har nisse vart missnöjd med bilen och vart hos er och snott nått?

Postat av: Me

Haha, nee han hette inte Nisse. Kanske inte det vanligaste namnet hos Toyotaägare ;) Garagedörren brukar bli så när det blåser, sörru! Såklart att han inte är missnöjd med min gamla fina bil.

Postat av: cathrin

okej bra blev lite orolig där;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback