Fruntimmer...

Jaa men herreguud vad vissa av oss jamsar med gubbarna/männen/pojkarna/sambos etc. Snälla sluta beröm självklarheter!!
Läste en blogg häromkvällen, där kvinnan var så tacksam över att hennes sambo fixat kvällsmat och lagt deras barn, då hon låg tills säng och va sjuk. Öööö, ja men grattis, du har en man som kan ta hand om era barn! Det är väl förtusan givet att man hjälps åt. Samt att den ena gör allt när den andra är sjuk.
En annan bloggare visade vilka fina blommor hon fått på allahjärtansdag och därför hade hon världens bästa pojkvän å hon älskade honom sååååå mycket! Ja men grattis, han lyckades köpa en blomkvast till dig på ALLAHJÄRTANSDAG!  Är det verkligen en bedrift? Att köpa en bukett på världens självklaraste dag, det finns väl inte en endaste människa som undgår konsumenternas favoritdag. Att få en liten gåva den 14feb är för mig en självklarhet! Å nej det behöver inte vara en blomma, i mitt fall räcker det med ett gulligt sms, en extra uppvaktning.
Tredje kvinnan var överlycklig och skrev på fb att hennes man satt hemma och tittade på melodifestivalen med henne och barnen, istället för att ränna på krogen. Som han tydligen gjort de senaste helgerna. Pinsamt!

Självklart ska man få visa tacksamhet, det är absolut inte det jag kritiserar i denna stund. Nej det jag irriterar mig på är allt gulligullande, ja allt, jag-har-världens-bästa-pojkvän-tölet. Jag kan då inte sluta fundera på hur de här paren egentligen har det. Om nu dessa situationer som är självklarheter för mig får dem att sväva av kärleksrus. Hur ser deras vardag ut? Hemskt!
Jag berömmer min sambo varje dag och det med respekt och kärlek, han ger självklart tillbaka med samma mynt! Men inte faan berömmer jag honom på internet för att han torkat sig i röven, diskat eller tvättat vår smutstvätt. Nehejru, här beröms inga självklarheter!

Over & out!

Permalink Livet Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Carro

Du har så rätt! Tyvärr så är man väl en av dom som nån gång har gjort just såhär fast jag tycker nog jag och kenta är ganska jämnlika. Vi är goa mot varandra jämt så när jag säger att jag har världens bästa pojkvän så är det mest för att han gör mej så lycklig och får mej känna sånt jag aldrig har känt med någon annan hur jävla klyschigt det än låter, inte för att han har diska eller städa. :p men jag håller med dej, tror inte det är många som har det så fantastiskt bra som dom får det att låta! Bara jag :p ha ha ha.

Postat av: Lena

Bra Lena. Lägg gärna ut denna text på fb.

Postat av: Me

Haha, samma här Carro VI VET ju att vi har världens bästa, alltså behöver vi inte bevisa det för andra. Men visst måste man få skryta lite ibland ;)

På facebook? Nee de får gå in på bloggen och läsa :)

Postat av: Marie

Bra skrivet, Lena!! Håller med dig fullständigt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback