Reflexpolisen...

Jag vill verkligen inte klassas som prettokärring, så nu har jag ett dilemma. Snäll hjälp mig! Den är händelsevis så att i samma tid som när jag åker till jobbet på morgonen så går skolbussbarnen ut till vägen för att invänta sin skolskjuts. En del står och viftar med en ficklampa, någon har en vuxen med sig, men INGEN av barnen har reflex!!!  Det är i stort sett omöjligt att se dem på håll, så jag skvätter som faan när det plötsligt rör sig vid sidan av bilen. Å vad är det för oansvariga föräldrar som skickar ut sina ungar med en liten ficklampa mitt i bäcksvarta vintermörkret? Nee fy tvi! Reflexväst ska det va!

Så nu har jag en fundering om jag ska stanna vid varje unge och dela ut en reflex, eller är det kanske för pretto? Tacksam för svar!


http://www.reflexamera.se/

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Gör de!!! De får väl tycka att du är värsta tönt tanten då men hellre att ungarna har en sån där väst än att man kör på dom!!!

Postat av: cathrin

ja gört. tycker folk över lag är jävligt dåliga med västar. vet inte hur många gånger jag hållt på köra på folk som inte använder väst. tacka vet jag gubben som springer förbi mamma han ser ut som en julgran. haha

Postat av: Tina

Javisst, gör det bara!

Inte så kul att kör på nån precis.

Jag är också dj-igt irriterad över detta.

Härom veckan gick det några idioter utefter 63:an utan minsta lilla reflex. Självmordskandidater!

Postat av: lena

Det här hör till åldern, tänk vad jobbigt jag har det.

T.ex. är jag helt vansinnig över Friskis &Svettis medlemmar som ska parkera utanför anläggningens dörr eller att de genar över Hammarö-leden. Alla idioter som tror att höger-regeln bara gäller ibland.

Detta är mitt lilla bidrag o jag skulle kunna hålla på länge med vad man kan irritera sig på men det räcker för idag.

Postat av: Malin

GÖRT!!!

Det är ju COOLT att synas för faan! OCh lite rädd om livet är en ju? Själv har jag altid en snärtreflex runt ena benet när jag går ut då det är mörkt, även om det så bara är till affären.

Som sagt, det är ju coolt att synas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback