Djurliv...

Nu var det snart 5 månader sen vi köpte drömhuset i skogen och vi har nu bott här på riktigt (alltså på heltid) i 2 månader. Och på de två månaderna har jag inte sett ett endaste liv i skogen. I höstas såg jag vilda djur nästan dagligen, antingen var det en räv som sprang på åkern, eller något stönigt rådjur som stod mitt i körbanan på väg hem från jobbet. Hade jag riktigt tur så kunde jag få se från köksfönstret, en älg eller två stå och beta i skogsbrynet. Wow tänkte jag, det är ju riktigt häftigt att bo på landet och få så nära till djurlivet. Men nu är det helt tomt. Jag har alltså inte sett ett endaste djur på två månader. (Förutom Tilda då som gräver efter sork, men det räknas liksom inte.)

Min dröm är att få se en sån här...

 
.... varg. Och en sån här...

 
... lokatt. Å tänk va häftigt det vore att få se en sån här då...


... vit älg!

Detta påminner lite om då jag var bosatt i huvudstaden. Jag bodde i Stockholm i 1.5 år och till min stora besvikelse såg EN endaste kändis, å det var Adam Alsing!!!

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sundinska

En vit älg har jag faktiskt sett! Den sprang över E18 emellan infarterna till Skattkärr en tidig morgon när jag åkte till jobbet för en sisådär 7-8 år sedan. Det är aldrig någon som tror mig när jag berättar, men det är faktiskt sant!

Varg och lo har jag bara sett spår efter, men de ska ju vara ganska så skygga. Känner bara en som sett ett vilt lo av alla jägare, bönder och andra naturälskare som springer runt i skogen. Så det är nog inte så vanligt att de syns.

Postat av: cathrin

meen lena det finns ju inga råddjur kva ri skogen hemma just för att det finns lo:D blivit väldigt dåligt faktikst håller med dig man ska va glad man ser en räv nu förtiden som man såg dagligen förr. du får ge råddjuren lite mat så kommer de nog fast finns ju risk att det kommer andra ovälkommna djur och äter upp de. som de där äckliga grisarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback