OrdspråksHitler...

Ordspråk och fraser är den största innegrejer, både som tatueringar och heminredning. Och helst ska de vara på latin, så att man är tvungen att fråga vad det menas. Här har jag samlat de 3 mest uttjatade.

"Veni, vidi, vici" – Jag kom, jag såg, jag segrade. Sitter fastbläckat på var och varannan idrottspelare.

"Cerpe diem" -fånga dagen. No shit! Det trodde jag att alla försökte göra. Men jag kommer bli deprimerad om jag ska tänka varje dag att denna dagen kunde vara den sista. Deprimerad och stressad!

Och nu till det värsta av dem alla ”Omnia vincint amor” – amen för faan, nee kärleken övervinner inte allt. Förlåt till alla drömmare, här kommer verkligheten. Tomten finns inte på riktigt och kärleken kan ta slut! Jaa den kan faktiskt bara ta slut en dag. Andra saker som kan hända och påverka en relation (eftersom vi är människor) är ett svek, otrohet, sjukdom, kan kärleken övervinna det? Nee, precis jävla skitsnack. Omnia vincit amore-uttrycket används endast av kvinnor som lever i stormiga, olyckliga förhållanden.

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sunnesofia

smärtsamt men sant ;)

Postat av: Tina

Ha ha ha.

Vilken tur att jag inte har något av dessa citat på min kropp...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback