mera fb...

Mycket fåniga och löjliga massinlägg har man sett på facebook, men denna tar ändå priset.

”Jag Ska kunna ha en Svensk Flagga hissad, utan att bli kallad rasist. Jag Ska kunna fira Sveriges nationaldag, utan att bli kallad rasist. Jag Ska kunna sjunga Sveriges Nationalsång, utan att bli kallad rasist. Jag Ska kunna älska mitt land, Sverige, utan att bli kallad rasist. Kopiera det här om du törs, jag törs!!”

Haha, jaa självklart ska man kunna göra allt detta och vem kan inte det utan att bli kallad rasist? Jaa så fånigt, inskränkt och lågt att tro att man skulle bli kallad rasist bara för att man är svensk. Undrar vad det är för slags människor som kopierar texten och för detta dumma meddelande vidare? Låginkomsttagare, undersköterskor, inavel, människor och barn som har blåögda föräldrar. Eller så är det helt enkelt så att det finns människor som inte vet bättre, människor som inte sett sig om i världen och mött medmänsklighet. Kanske är det även så att de inte förstår innebörden av texten. De läser och tycker att det är fördjävligt att man inte kan hissa flaggan osv. Men de som kopierar denna text är ju just de som kallar sig själva rasister. Svårt att förstå? Jaa då kanske du ska ha kvar texten på din status. Jag är iallafall otroligt stolt Svensk som både sjunger nationalsång och hissar flagga på vår nationaldag!

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sunnesofia

Jamen precis.. Jag hade aldrig fått för mig att ens tänka tanken att kalla någon rasist pga nån av de här anledningarna. Men personen som sätter detta som sin status ger mig ju anledningen att ifrågasätta... Skitdumt tycker jag. Det är ju ungefär som att bjuda hem en kompis på en god sallad och att sen säga att "Du får inte tro att jag tycker du är tjock nu bara..." :P

Postat av: Anonym

Postat av: Stefan

Ja du Lena, hur mycket mindre inskränkt är du som skriver följande: "Undrar vad det är för slags människor som kopierar texten och för detta dumma meddelande vidare? Låginkomsttagare, undersköterskor, inavel, människor och barn som har blåögda föräldrar."

Postat av: Me

Men åååh Stefan, det var en liten bit ironi! Samt ett budskap om att det skulle kunna vara vem som hellst. Jag ser inte kopplingen att vara inskränkt om man har en fundering över vilka slags människor som är smygrasister. Hoppas att du nu förstår mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback