Tiden, påskmaten och ett MEN...

Jaa nu var det ett tag sedan min röst hördes i etern, eller min text lästes på nätet kanske blir bättre. Se där ja, jag snubblar på orden redan i första meningen. Suck! Börjar ju inte så bra detta. Jag har verkligen legat av mig med bloggandet. Jag vill och jag vet att jag behöver det, men... (inget Tony Erwing MEN, bara ett vanligt men). Som sagt, men jag hinner inte. Tiden räcker verkligen inte till. Min kamp mot tiden börjar bli väldigt frustrerande. Jag förstår verkligen inte hur folk som jobbar 100% har barn, hund, hus etc. Hur faan hinner de med allt som ska göras hela tiden? Reeespekt till dem alltså!

Men nu så sitter jag här och jag ska inte känna stress över att jag inte plockat ur diskmaskinen eller att jag inte har gjort det dagliga turen med herr dammsugare. Nej då jag känner absolut ingen stress, här sitter jag i lugn och ro och skriver. Detta är mitt intresse som jag har rätt till att utföra då och då. Som ni ser så kommer jag inte på något endaste dugg vettigt att skriva om. Suck! Diskmaskinen och snabeldraken vinner. BRB! (be right back) (kommer strax tillbaka).
......
12min senare.
Ja jag skojar inte, det tog endast 12 minuter att dammsuga upp de värsta hundhåren på nedervåningen och tömma diskmaskinen. Tänk bara hur många minuter jag våndats över dessa 2 dagliga tråkiga måsten, varje dag dessutom. Gud så pinsamt, 12 minuter!

Hur jag firade min påsk? Jo det ska jag berätta: påsken var laddad med en massa mat, 30årsfest, familj, vänner, mera mat, solbränna, godis, ett påskligg, trädgårdsröjning, påskägg, lite soffhäng, mera påskmat, pubkväll i bushen, klädbekymmer, förmiddagsshopping i storstaden, 8årskalas, kompostering, hoppa jättestudsmatta så jag höll på att spy upp all påskmat och mycket mer därtill. Så det var min helg i stora drag. Om den har varit bra? Jajamän! Jag har ju inte hunnit haft långtråkigt i alla fall! :)

Over and out!

 

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sofia

Haha.. Väldigt nyfiken på detta påskligget! ;) Pöss på re..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback