Dripp, dropp...

Vatten, H2O, water, ja vatten bara vanligt vatten. Men ack så betydelsefull för människan, livet. Sedan jag köpte hus på landet, har jag lärt mig att uppskatta vatten och värme. Fy tusan så jobbigt det var i söndagsmorse när lördagsdrickan hellre ville ta vägen upp genom halsen och passera munnen, istället för den mer vanliga vägen ner i toa via tarm osv. Det var säkert -30grader på badrumsgolvet. Och efter själva magsäckstömningen så skulle det sitta fint med ett glas vatten. Eh nee just det, vi glömde att hämta vatten hos grannen igår. Jag fick ta mjölk, något som jag INTE rekomenderar efter att man hälsat på Ullrik. Tvi! Så där stod jag halvnaken i min blivande tvättstuga med gårdagens maskara rinnandes på kinderna, köldskadade blåa knän och drack mjölk. Den största önskan var då en varm dusch. 
                                                   
Nu har jag äntligen drickbart vackert vatten. Men det kostade plånboken 30 000kr. Dyrt?! Ja verkligen, men det är det värt. Jag skulle kunna hugga av min vänstra arm för att just få gott vatten. Nu kan jag kalasa utan att vara nervös över morgondagen toalettbestyr.
Over and out.

 

 

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback