Hon är kär...

En nygammal Sverigeutvandrad vän skrev till mig idag.
Hon berättade att hon äntligen träffat någon. Med en stor entusiasm frågade jag ut henne om hårfärg, ögonfärg, kroppsbyggnad, personlighet, yrke, nationalitet. Vad var denne för något? Var denne person från Turkiet eller var han/hon också invandrare? Frågorna bubblade, jaa ni vet som det brukar när en vän träffat någon.
En nygammal Sverigeutvandrad vän skrev till mig idag. Hon skrev till mig för att jag är jag.

Hon, min vän är äntligen kär.
Efter så många år i ensamhet har hon hittat någon att älska, dela sina intressen med. Hon berättade att de sprang på varandra en dag och det sa klick! Personen är en han och han är tydligen som hon, fast lite, lite, ja ytters lite längre. De båda har hittat någon som bryr sig, finns där, stöttar, tröstar och någon de kan skratta med.
Hon, min vän är äntligen kär, men i en man som inte heter Pär.

Hon har nu en man att sova bredvid, någon att krama och hångla med tills läpparna svider.
Personen hon blivit förälskad i har mörkt hår, de blåaste ögon jag tydligen någonsin kan tänka mig, 28år och en gentleman. Han jobbar som servitör, är supersprallig och kurd. Han är inte troende men han är född i en muslims familj.
Hon har nu en man att sova bredvid, någon att hångla med tills läpparna svider. Men hennes familj och vänner, ja de både lider och strider.

Hennes svenska vänners fördomar sårar henne och svartnar ner allt det fina.
Hon blev nästan chockad över att jag inte rabblade upp allt hemskt han (enligt fördomsfulla ögon) kan göra mot henne. Jag peppade henne med orden: - ”fortsätt att strida, för kärlekens skull”. Jag känner till flera Svenska ateister som beter sig som psykopatiska svin mot sina flickvänner. Så so what, vilken folkgrupp eller religion personen "tillhör".
Hennes svenska vänners fördomar sårar henne och svartnar ner allt det fina. Ja hennes närmsta gör hennes semestertripp i Sverige till en pina.

I framtiden vill han följa med till Sverige för att träffa hennes familj och vänner.
Hon försöker att få dem att förstå att han inte utnyttjar henne. Ja, det är han som betalar när de är på restaurang. Nej, han vill inte flytta till Sverige. Han trivs i Turkiet och har sin familj där. Nej han har ingen konstig kvinnosyn. Om de skaffar barn någon gång i framtiden så kommer han inte att kidnappa barnen, inte heller begå herdesmord.
I framtiden vill han följa med till Sverige för att träffa hennes familj och vänner. Ja han vill så gärna träffa och lära känna alla "trevliga" människor som hon känner.

Men hur kan hon säkert veta att han är snäll?
Min vän är kär, hon har hittat någon som henne. Underbart! Jag önskar att alla runt om henne kunde vara lycklig för hennes skull och framför allt, lita på hennes omdöme. Jo visst, självklart kan hon bli sårad. Hon är ju för-i-helvete kär. Alla som varit kära vet att man då löper extra stor risk att bli sårad.
Men hur kan hon säkert veta att han är snäll? Och inte som vissa svenska män som super, misshandlar sina kvinnor och ser på porr varje kväll.

Over & out! 

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback