Tänk er för…

Återigen går jag ut på plankan och riskerar att hamna i ett hav fullt med hajar, ja ännu en gång tänker jag kasta mig ut i en lian utan att först kolla att den håller all min tyngd. Yes jag ska göra det igen, ta upp ett ämne som återigen kommer få folk att känna sig träffade. Sorry!

Denna gång tänker jag upplysa allmänheten och mina vänner om alla IDIOT - grupper det finns på facebook. Som inte ser så bra ut på din sida. Jag tänker främst på dig som vill ha ett jobb i framtiden eller söker en utbildning. Nu tänker du att, haha alla kan ju inte gå in på min sida. Men har du aldrig funderat och varit förvånad över hur allt ibland hänger ihop. Hur alla känner alla på något sätt. Att din arbetskamrats farmors barndomskamrat är din partners halvsysters morfar? Det finns alltid något sätt att komma in på din sida genom vänners vänner. Även om vi lever i ett land där vi får yttra vad vi vill, så ser det inte speciellt bra ut på cv´t. Facebook ger en bild av hur du är som person. Ja jag tycker att det är fel att folk får sparken och dylikt pågrund av någon facebookbild, men å andra sidan så tycker jag att folk kan tänka sig lite för. Jag skulle aldrig anställa någon som ex är med i någon av följande grupper.
Vill du titta på film? - NEJ, jag vill ha sex! Som arbetsgivare är jag inte intresserad av ditt sexliv.
Vi som hatar kukhuvet som slängde ner hunden nerför bron! Konstigt ordval. I och med att du är med i gruppen så accepterar du ett sådant dåligt språk och du kanske rent ut sagt använder dig av det.  
Jag kanske är en sur jävel, men du är ju helt jävla dum i huvudet! Jasså är du?!
Pissa på HV71 Dåligt ordval. Jag håller åxå på olika lag, men jag nervärderar inte de andra för det.
Skratta inte åt en blatte som cyklar. Det kan vara din cykel han cyklar på ??
Vi som vill ha tillbaka negern på nötcrémen Varför det, är du rädd för förändring? Varför reagerar du då inte på att mjölkpaketen byter utseende?
Vi som skiter i er BH färg, VISA PATTARNA ISTÄLLET humm…
Det heter, har alltid hetat och kommer alltid att heta negerboll! Genom att stödja denna grupp så visar du att du är rädd för förändring och är med och bromsar utvecklingen av det svenska språket.
NEJ TACK ! Till moské i Sverige om du är med i denna grupp så visar du omvärlden att du är emot ett mångkulturellt samhälle.
Vad säger jultomten år 2015? - Hohoho finns det några svenska barn här?
Jag är inte rasist, bara en smula mörkrädd
Skämt? Ja alla har vi olika humor, men dessa ”skämt” är rasistiska.

Hoppas ni lade märke till att jag skrev att: Jag skulle aldrig anställa någon som va med i följande grupper. Men ni är fortfarande mina vänner. I en relation, vänskaplig eller kärlek så behöver man absolut inte ha samma åsikter. Tycker inte jag iallafall, men jag kanske inte alltid skrattar åt era skämt.

Facebooks grupper är ett sätt för folk att samlas runt ett gemensamt ämne. Grupperna används på många sätt. Det kan gälla att vädra politiska åsikter eller bara vara med i en grupp om sin egen hemstad eller som hyllning till din favoritartist. Många skapar grupper för att skapa opinion eller markera sin ställning i en fråga t.ex."Gruppen för oss som vill stoppa våldet" och många av de senare grupperna är det sällan så mycket aktivitet i utan det är med som att skriva på en protestlista. Ett ställningstagande. Att visa vad man tycker om ett ämne. Alla som är medlemmar kan skriva inlägg och även lägga upp bilder. Jag måste ju medge att många av facebooks grupper är komiska, här är några förslag:
När jag var i din ålder så var vi tvungna att spola tillbaka våra filmer.
"Where are you from?" "Sweden." "Oh, Switzerland!" "No... Ikea, volvo...Hot girls!" "OH, SWEDEN!"
jag vet, jag såg det på facebook!
Vi som måste bre smöret på en speciell sida av mackan!
Vi som citerar Smala Sussie varje dag, minst....
Du: "Jag vill ha en Cola." Kypare:"Är Pepsi OK?" Du:"Är Monopolpengar ok?!"
Jag är inte beroende av Facebook - jag måste bara kolla läget varje dag.
Om alla pratade värmländska skulle det inte finnas några krig

Over and out

Permalink Livet Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin

Jäklar i min lilla låda Lena så rätt jag tycker du har!!

Kram!

Postat av: Cathrin

jag ska göra en nygrupp på fb:P "vi som tycker lena är för klok":D

Postat av: Anna

väntar min goding tills den dagen då du har en egen krönika i en stor dagstidning!!!!! :) pöss

Postat av: Väse-rastafari

Våga vägra facebook!



Bara massa skit. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback