PAAAARTY!

Jag var på ett hejjdundrans party i lördags, hemma i byn. Det bjöds på High Quality Food, (mycket bra och god mat) så att säga. Det stektes hamburgare som man fick montera själv. Mycket bra! Ja jag tyckte att det var ett väldigt bra upplägg på hela kvällen. Det enda som blev en liten miss var val av trubadur. Han är säkert jättebra, men stundtals så passade hans musik inte folket. Det var lite synd, men ja jag hade roligt ändå. Efter maten var det kaffiiii och kaka + avec. Åååå va baylis är gott tillsammans med kaffe, ja jag brukar hälla den rätt i kaffemuggen med lite mjölk, å vips så har du en kaffedrink. :)

Senare så blev det dans, bebisgull, mycket prat, kramar, cigarrer, lite mera dans, mera kramar, mycket skratt, litte intriger, mycket ältande, sen en låååång promenad hem. Ja alltså inte hem, hem till stan. Vi sov hos ett par kompisar som bor i andra änden av byn. Å det ska jag säga er kära läsare att kl.01.30 var det kallt. Jiiiisess som jag frös!!

Jag är väldigt stolt över mitt handlande, jag blev trött och istället för att hälla i mig mer förfriskade drycker så valde jag att avsluta kvällen. Först så försökte jag ju givetvis att lösa konflikten och när de inte funka så tröttnade jag och gick hem. Jag sträckte på mig när jag gick där längs storgatan. Ensam. Alla har vi ett val, mitt val denna gång var att inte låta denna konflikt förstöra min kväll, så jag lyfte på hatten, vinkade hejdå, kramade och tackade födelsedagsbarnet och gick därifrån.

Dagen därpå så blev det pizza till frukost, precis som vanligt efter en kväll i byn. Å jag gillert! Ja jag uppskattar att allt är som vanligt när man kommer ”hem”.  Jaa hem, denna lilla by kommer alltid att kännas som mitt hem.

Mina 3 höjdpunkter under kvällen:
~ Folket. Det var en mycket fin blandning av människor.
~ Maten. Topp notch!
~ Tjejen (S) som tog mod till sig i början av kvällen och pratade med mig. Så vi kunde reda ut ett mycket märkligt och lite otrevligt rykte. Jag gillar inte att folk ska bestämma åt mig vilka människor jag gillar och inte. Jag har verkligen inte svårt för människor, jag lyckas alltid att hitta någon bra sida hos alla att gilla. Så detta rykte att jag inte skulle gilla någon som jag en vecka tidigare satt och kramades med i en soffa, är alltså helt fel.

De 3 värsta/bästa kommentarerna under kvällen:
En hane till en annan: - Men eftersom du har legat med min tjej så kan väl jag få ligga med din?”

Han till henne: - Å vad säger du då? Hon svarar snabbt och otrevligt tillbaka: 
- Jo jag säger det att jag färgade håret igår och jag ser en som inte gjorde det.”

”Pssst du Lena.... jag följer din blogg, men säg inte det till nån. Vill ju inte att folk ska tro att jag är en såndära bloggläsare.”

Over and out

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback