Min PT och jag...

Nu ska skamstämpeln bort en gång för alla. Det är fullt normalt att någon gång i livet gå och prata av sig, bolla tankar, få lite hjälp och vägledning hos en personlig coach/terapeut/vägledare/psykolog. Jo det är sant!! Alla kändisar: skådespelare/idrottsmän gör det. Så varför råder denna skamstämpel hos vissa Svenssonfamiljer? Jag brukar kalla ”min gubbe” vid namnet och säga att det är min PT (Personlig Tränare). För han är faktiskt det för mig, han tränar mig i att acceptera mig själv och hjälper mig att jobba med delar av mig själv. Det är inte han som ska ”fixa” mig, de är jag själv som gör det största arbetet. Men han är en stor hjälp på vägen.

                    "Ingen kan såra dig utan ditt medgivande."
                                          
Vem går du till om du får ont i en tand? Vem går du till om du får ont i örat? Vem går du till om du känner dig yr? Vem går du till om du känner dig deppig? Om du ältar något i livet som du inte riktigt kan släppa och gå vidare, vem går du till då? Alla människor besväras någon gång i livet av något inom sig själv men bortom sin kontroll. En del tar det som en förkylning medans andra får mer besvär som en tumör som bara växer och växer. Och alla vet ju vad som händer med en tumör tillslut om man inte söker hjälp i tid. Det jag vill komma till är att man går till den som är mest kunnig på området, exempelvis tandläkaren med sin onda tand. Så varför ska det vara så svårt att gå iväg till en terapeut?

              "Bakom all ilska finns alltid någon form av rädsla."
     
"Jag är fast besluten att se på saker och människor på helt nytt och annorlunda sätt. Jag vill se sanningen."

Jaa å det är dyrt. Men hur mycket lägger du inte tid och pengar på ditt yttre? Jo just det, det yttre. Det talas väldigt mycket om det yttre medans vi säger till våra barn att det är insidan som räknas. Varför tar vi då inte hand om insidan? Jag tycker att det är lyxigt att gå till en terapeut, en förmån, något som jag unnar mig ca en gång i månaden. Jag ser det som en behandling för själen, ja det är min väg till en bättre människa. Somliga betalar massvis med pengar för att någon ska klämma pormaskar i ansiktet på en, jag betalar samma summa pengar för att få råd om hur jag kan leva livet fullt ut.

  "Hur du ser på andra säger mer om dig än vad det gör om de andra"

Over and out

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback