Hjärnspöken...

De flesta av oss har säkert kommit i kontakt med barnlitterära figuren Alfons Åberg, och några få av oss har säkert läst ”Vem spökar Alfons Åberg?” Där tror Alfons att olika ting runt honom är spöken. Alfons får då lära av sin pappa att spökena försvinner när han upprepar ramsan - "stick ditt dumma spöke för du finns inte!"

Min terapeut gav mig en liknande ramsa som jag skulle rabbla när mina hjärnspöken kommer och jag blir rädd.

Lämna mig i fred, jag är inte du…
Aj, vad var det? en konstig känsla i magen. Magknip? Nee, det är något annat. Oj vad jag känner mig yr. Blodsockerfall? Jag måste till en toalett, men är jag verkligen bajsnödig? Men usch vad jag mår illa, jag kanske måste kräkas, uuu vad äckligt. Hjälp, jag vill verkligen inte spy. Men vänta här nu, denna känsla är bekant… NEJ är det är ju DU! Snälla inte här, inte nu.

Lämna mig ifred, jag är inte du!

Åååh vad yr jag är, nej jag vill inte svimma. Ok, fokusera. Tänk på något annat, vad som helst. Tänk, tänk, tänk. På vaddå?!! Faan, varför just nu?!

Lämna mig ifred, jag är inte du!

Fokusera på att vara lugn, andas, det här går bra. Ingen fara, det är snart över. Jag måste koncentrera mig på andningen, ingen panik nu, behåll lugnet, detta går bra. Andas luuuungt, in ut, in ut. Faan vad jag mår dåligt! Usch, dumma duu!

Snälla lämna mig ifred, jag är inte du!

Faan, varför går det inte över? Jag måste nog kräkas, eller nej jag bajsar ner mig. Sluta, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!!!  Ååh nej nu sticker det i händerna, nu svimmar jag. Faan jag ser så dåligt, allt är så gråsvart och suddigt. Jag får panik! Nu ger jag upp, du får mig, jag ger mig nu!!

Lämna mig ifred, jag är inte du!

Jag dör! Döden. Jasså så det är så här det känns när man ska dö. Döden. Döden. Döden. Jaa det måste vara döden som är här nu.

Snälla lämna mig ifred, jag är inte du!

Vad gör du här? Du bara förstör! Vem är du och vad vill du?! Vad hände, varför just nu?

LÄMNA MIG IFRED, JAG ÄR INTE DU!!

Ok, jag ger mig du får mig nu.

Nej så faan heller. Jag ska kämpa, för jag är inte du!!

                                           /LJ.201001

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback