Genus 2.0

Två par sitter och pratar om dagen som varit och om hur kvällen ska fortsätta. Då den ena mannen säger till den andra: - vad sägs om att jag utmanar dig i WRC rally? Så kan tjejerna tävla i Singstar efteråt. Mannens tjej utbrister snabbt och högt: - What?!! Mannen ler och säger: - Det blir väl roligt tjejer?!

1.  Hur och varför kan mannen ta förgivet att tjejerna inte vill spela rally?

2.  Varför ska allt vara så-in-i-helvete uppdelat jämt. Kvinnligt – manligt.

3.  Hur jävla roligt är det att då för tjejerna att sitta och titta på två karlar som spelar rally och vänta på sin tur. Och när det tillslut är deras tur att spela så får de inte ens spela vad de själva vill, utan att det ska vara förbestämt eftersom de är tjejer och tjejer kan bara sjunga och inte köra rallyspel eller? Grrr!!!!

Jiiisess vad jag önska att det inte fanns något manligt och kvinnligt i världen. Jag vill väl bestämma själv vad jag är lämpad för. Och föresten så ÄGER jag på rallyspel. Så det så!!!

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Söffi

Haha! Nej det är ju lite sjukt faktiskt ;) Jag tycker för övrigt att det är fantastiskt att utnyttja min kvinnlighet ibland jag. Så länge jag vet att jag klarar av det mesta oavsett om det är "kvinnliga" eller "manliga" sysslor så gör det mig inget om det är lite uppdelat. Jag tror att det kanske är en rädsla för den egna förmågan som gör att man blir rädd för uppdelningen. Eller vad tror du? Lite roligt ämne när man tänker efter... Går att diskutera fram och tillbaka i all evinnerlighet :)

Postat av: Fördomsfull, jag??

Pluttan dååå.



En kvinna som gillar rally är ju antingen innifrån skogarna eller lesbo. Facts! :)



Så klart du giller´t! He he


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback