Sexualitet...

Bög, flata, bi, homosexuell, transexuell, straight, bisexuell. Ja HBT eller ej. Måste man vara något av det? Kan man bara inte få bli kär i vem man vill? Måste man hämna i ett fack. Som om jag vore precis som alla andra i ”mitt” fack. Och tänk om jag skulle vilja byta fack/grupp. Oj oj oj! Jaa du, då skulle det gå skam på torra land. Måste man bestämma sig för vilken sexuell läggning man har? Usch jag gillar inte detta med val. Det är så svårt att bestämma sig och tänk om jag sedan ångrar mig. Eller ännu värre, tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen.

Åsså detta med giftermål och barninförskaffelse, kan du vara så snäll och förklara för mig varför två människor som älskar varandra inte ska få gifta sig och skaffa barn. Det spelar väl för fangen ingen roll vilket kön människan har som ska gifta sig. Är skilsmässosiffran högre bland homosexuella, eller? Ja jag förstår verkligen inte var problemet ligger.
Jo å det blir ju så synd om barnen, ja de kan ju bli mobbade. Ooookay, sen när började samhället bry sig om mobbade socialt utsatta barn? Herreguuud, det finns 100-tusentals barn där ute som bli mobbade både i skolan och i hemmen. Det finns barn som dagligen måste ta hand om sin eller sina alkoholiserade föräldrar, barn som lever på gatan, barn som är oönskade och som kommer till skolan iklädd endast trasor. Varför skulle ett barn med två pappor eller med två mammor bli mer mobbad än andra?
Mobbning har alltid förekommit, det är ett oacceptabelt beteende, men det har alltid förekommit. Det är synd om de barn som mobbar, de har aldrig fått lära sig att vi alla är unika, olika och de har förmodligen föräldrar som tycker att annorlunda är farligt och de strävar dagligen efter att vara så normal som möjligt. Jag frågar dig min vän, vad är normalt? Hur är man om man är normal? Är allt som inte är normalt, onormalt? Var går gränsen och vem bestämmer den?

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tina

Ja du Lena; du är allt klok du. (Men ta bort ett L i rubriken, så blir det ännu bättre... Ha ha).

Du ställer många frågor i din text, frågor som jag också funderat mycket på genom livet. Tyvärr har jag inte alla svaren än. Men ibland räcker det med att ställa frågorna... och så blir man lite klokare ändå.

Kram!

Postat av: Me

Haha, klok men med skrivsvårigheter :) Tack för rättningen kära vän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback