Manligt/Kvinnligt

”Han till henne sent en måndags eftermiddag. - Jo jag ångrar mig, så jag drar med ut på sjön i morgon ändå.
Hon svarar något förbryllad men ändå med en viss förståelse, (för vem skulle vilja umgås med henne i 2 veckor i streck.) – Okey. Kom du på det nu, det var väl i sista sekund. Vi skulle ju...
Han svarar direkt: - Nej nej, vi pratade om det i lördags.
Hon: - Vi?
Han: - Jaa jag och grabbarna."

Här ställs kvinnan inför ett val.
1. Kniper igen, låter honom åka och accepterar att han är av det manliga könet.
2. Blir vansinnig, tar det personligt, tvingar honom att vara hemma, låser dörren och surar resten av semestern.
3. Gör slut och släpper i framtiden endast in kvinnor i hennes liv.
4. Bli besviken och med tårarna i ögonvrån, tänker och planerar hon om veckan. Hoppas på att han kommer hem helskinnad, har hon riktigt med tur så kanske han har saknat henne lite, så att hon får extra mycket kärlek när han kommer hem :P

Detta lilla enkla exempel tror jag är ett ganska typiskt exempel på att män och kvinnor tänker, planerar och känner olika. Finns det någon därute som har varit med om att det är kvinnan som plötsligt kommer på att hon ska iväg och sova borta tre nätter? Skulle mannen till den kvinnan reagera lika starkt som kvinnor kan göra? Intressant...

Jo föresten, nu när det sommar och semester så är jag dålig på att skriva. Men jag orkar inte sitta inne och skriva när det är så underbart sommarväder ute. Jag ska göra mitt bästa och försöka att skriva något två ggr i veckan.

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: cathrin

kom lek med mig någondag då istället om du får för tråkigt.

Postat av: sundinska

Skulle bli överlycklig om min sambo akut kom på att han ville åka bort en natt. Eller två. Gärna en vecka! Han sitter hemma alldeles för mycket och behöver luftas. :) Och jag gillar att få oväntad frihet.

Postat av: Me

Haha, jaa där ser man hur olika det kan vara :) Japp Cathrin, jag hör av mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback