30års fest...

Jädrans sicken fest jag var på i lördags, hemma i byn. Det var lite ovant för mig att vara på 30års fest där medelåldern var 22 och detta resulterade ju i att jag inte ens kände till hälften. Men bortåt småtimmarna hade jag lyckats att luska ut vilka de flesta är, i alla fall vilka deras föräldrar är. Men oavsett ålder på festens deltagare så blev kvällen/natten rolig, trevlig, spännande och lärorik.
Roligt:
Humorn, ja jag gillar att ”munhugga” och det får jag verkligen möjligheten att göra i dessa sammanhang. Samt att alla måste ha sett väldigt roliga ut, för fy satans va alla satt och kliade myggbett.
Trevligt: Alltid lika trevligt att träffa de gamla rävarna. Å denna gång överraskade en av dem, han hade nämligen gått å blivit trubadur. Och han spelade musik i min smak :)
Spännande: Vem ska hångla med vem? Vem ska bråka med vem?
Lärorikt: Alla sociala sammanhang är lärorika, jag lärde mig mycket både om mig själv och andras beteende. Jag gillar när folk söker kontakt, oavsett skick och syfte.

Konversationerna och kommentarerna var många under kvällen, här kommer höjdarna.
”Jo jag är ju inseminerare, så jag kan ju sånt här med befruktning och grejer. Jo vesst sörru, en annan har ju inseminerat fler kalkoner än vad Christer har gjort”
   -  Tack men nej tack. Jag giller min Christer ja. Oavsett va många hönor han satt på ;)

”Förlåt, jag läste dikten på din blogg. Jag ska aldrig mera kalla dig för skrikLena. Förlåt.”
   -  Absolut ingen fara. Under dessa 29 år så har vant mig vid det smeknamnet. Dikten handlade mer om mig själv än om andra. Du är förlåten, flera gånger om. Giller dig ja!

”En vacker dag kommer du också att växa upp och förstå vad du ställt till med.”
   -  Så gullit att höra, tack. Och förlåt för att jag tokskrattade dig rakt i ansiktet. Men jag tyckte att det var lite väl stora ord till mig från en okänd 10år yngre yngling, med kepsen på sne.

Och det är just detta med åldern som är charmen med fester i byar. Det är ingen som bryr sig om vad gammal eller ung man är, alla träffas, festar, skrattar och har roligt. De som brukar slåss gör det och de som brukar gå iväg för att senare komma tillbaka med frisyren på svaj gör det. Det hör liksom till dessa fester. Åren går och det är detsamma, det enda som händer är att människorna byts ut. Vi som var 20år för 10år sedan är nu 30 och har mognat, några lite mer än andra. Och ja det hör till att man mognar, man blir äldre. Man måste liksom lämna utrymme åt de yngre, låta de göra samma misstag, så att de får chansen att skaffa sig bra och dåliga erfarenheter. För det tror jag livet handlar mycket om, att just skaffa sig erfarenheter. Står man kvar och stampar vid 20års ålder trots att man är 30+. Ja då blir man inte rik, varken på pengar eller erfarenheter. Livet måste gå framåt och det tvivlar jag på att det gör om man hela sitt liv umgås med 20åringar. Inget illa om er som är 20år nu alltså, det är inte det som är poängen. Tjugo var en fin ålder, jag skaffade mig många bra och dåliga erfarenheter i den åldern å roligt det hade jag. Men jag trivs även med att vara inne på mitt trettionde år. Det är liksom ok att vara nykter på fest och det är ok att åka hem vid 12 om man är trött och framför allt, det är ok att åka till en fest utan att först varit på en förfest.
Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Chris Montana

Bra summerat. ;) / den som inte har satt på lika många hönor som Ricki. Fast denna "insemenör" saknar sin alldeles egen höna!

Postat av: Me

Hihi! :)

Postat av: Han

30 års fest...jäääävligt lång fest det du! He he heee



Särskrivardrottningen! ;)

Postat av: Me

Jejeee!

Postat av: cathrin

ja men det är ju kul att rickard är bra på nått. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback