Överskattat...


Trodde verkligen att jag hade tänkt på allt. Jag hade eldat för varmvatten i ca3 tim, tänt ljus, lagt fram en väl utvald bok, ficklampa, mintstång, ladyshave och  nån slags exklusiv skrubbcream. Toppen, efter en halv dags planering så låg jag äntligen i karet bland bubblorna med Melissa Horn i högtalarna. MEN jag hann precis blöta ner boken då jag upptäckte att jag glömt att ta fram en handduk. Ååååå grrrr!!! Ye ye, jag hämtar den senare när jag badat klart, tänkte jag och försökte koncentrera mig på Melissas skönsång, men icke sa nicke. Mina tvångstankar var redan på plats. Tänk om någon skulle komma och här ligger jag med vidöppen dörr utan handduk!!! Men jag låste väl dörren? Jo det vet jag att jag gjorde, eller? Faan! Naken tippades på tå (varför på tå har jag inget svar på just nu) med skumvatten droppandes efter mig trippade jag igenom heeeeela huset. Fy!
Nåväl, när jag kom tillbaka så gjorde jag ett nytt tappert försök. Men just då jag knövlat ner kroppen i nu det ljumna vattnet, började hjärnan att grubbla igen. Denna gången inbilla jag mig att pannan skulle koka. Humm, satte jag på värmen i huset eller forsätter panna att värma upp endast varmvattnet? Åååå shitt!!! Tänk om panndjäveln kokar och jag ligger här. Bäst att jag använder mer varmvatten. Så jag tömmde halva karet och fyllde på med nytt, jättevarmt vatten. Vilket resulterade i svettpärlor i pannan och ett översvämmat badrum. Underbart!!
Jaa detta med att bada i badkar är överskattat! Nu vet ju jag att åtminstone en av mina läsare inte håller med mig, men snälla du Tina, hur faan badar man badkar, ja hur gör man?
Over & out.

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tina

Man bor i lägenhet.

Man ödslar på varmvatten.

Man har låst ytterdörren först.

;an har telefonen vid sin sida - för ta mig tusan att det alltid ringer när man inte har med den.

Man NJUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Me

Haha, toppen. Tack Tina! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback