Julafton...

Jaa jag vet att jag är lite seg på att skriva, men hej hörru jag har lov. Lov ända fram tills den 8 januari. Då blir jag arbetslös. Hursomhelst. Eller whatever som de skulle ha skrivit in amerikat.

Julafton

10.00 frukost hos svärmor

11.30 fika hos farmor

14.45 glögg och kalle hos svärfar

18.45 mat och paket hos mamma och pappa

Tänk va bra vi har´t, behövde inte ställa sig vid spisen en enda gång den dagen. Toppen!

Vi hann med ett besök på kyrkogården också, va ju tvungen att hälsa alla en god jul. Vi, ja jag och sambon har en liten rutt vi går då och då. Först går vi till hans farmor och farfar och tittar till så att de ligger stilla och fridfullt. Sen knallar vi förbi barna, jaa jag kallar dem det. Lite töntigt av mig kanske, för de var väl 19- 20 år när de lämnade jordelivet. Men de är och kommer alltid att vara småsyskon till mina vänner (Robin & Sofia) och jag kommer ihåg dem som små barn som följde efter oss på Storgatan i byn. Hursomhelst så brukar jag titta till dem ibland så att de åxå håller fred på sig. Men denna dag kändes gravbesöket extra vemodigt. Eftersom jag inte direkt kände någon av dem så är inte känslan saknad, men den gör ont och jag blir så tom då jag står där och tänker på deras närmaste. Såg på de vitfrusna gravstenarna och tänkte på de stackars familjerna som förlorat någon så förtidigt. Sen tänkte jag på vad mörkt och ensamt det måste vara att ligga där nere, och på självaste julafton. Jag släppte ut en och annan tår, sen hittade jag mitt förnuft och kom på att de inte alls ligger där nere i den mörka jorden och fryser. De finns ju med oss såklart, jaa jag tror att de båda finns bland sina familjer och vänner hela tiden, och ni som stod dem närmast kan till och med känna deras närvaro ibland. Speciellt på julafton, såklart!
Sen gick vi vidare till farfar. Hans sten fick jag gräva fram ur all snö och därunder lös en lyckta. Men var inte det underligt så säg!

Julens bästa:

1.      Ett armband från Rock of Sweden (Julgåva från kärleken)

2.      När pappa lånar Majas ”Hannah Montana” peruk

3.      När min 12åriga brorson får se att hans lillebrorbror fått en skjorta och utbrister: -Ååånej, om detta nu stämmer så kommer jag åxå att få en sån, fast i en annan färg! Killen har upptäckt mitt julklappsmönster.

4.      Att få träffa hela friska och livliga Johanssonssläkten hos farmor.

5.      Att vid midnatt få krypa ner i en 90säng tillsammans med en hund, en katt och en Maja. Myyyyys!

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kärleken

Inte biljetten?

Postat av: Me

Jo såklart att biljetten till Mia Skäringer åxå va toppen! :) Tack darling!

Postat av: Therese

Ska du på Mia den 5 mars?? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback