Mänskligt...

Alla gör vi fel, alla gör vi misstag, det är det som gör oss till människor. Jag är mänsklig och eftersom jag är både ärlig och mänsklig ska jag nu bekänna något för er. Under en viss tid har jag uppmärksammat att människor i min omgivning skriver ut på facebook, msn och bloggar att de ska på semester. Jaa det skrivs både när, var och hur de ska resa. Och de flesta är väldigt noga med att skriva ut när de kommer hem igen. Jag har tänkt mycket på det och dragit slutsatsen att de lika gärna kan skriva: Snälla inbrottstjuvar gör inbrott hos mig mellan tisdag kl. 09.00 och söndag 20.00.  Jag menar, det borde ju vara värsta lätta grejen att vara tjuv idag. I detta it-samhälle där folk skriver härsan och tvärsan om sina nyinköpta dyra prylar.  Vissa av oss lägger ju till-och-med upp bilder på fina saker som finns i våra hem. Värsta perfekta listan för tjuven, så slipper han dessutom gå runt i husen och leta upp grejjerna. Hursomhelst så gick dagarna och det var dags för en tvådagars tripp men älsklingen. Och vad skriver då världens bästa och klokaste Lena på facebook. – Myser och dricker drinkar med Mr Berg på ett hotellrum (minisvit) på okänd ort ;)

Ja jag är mänsklig.

Over and out!

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback