Yes I´m a trädkramerska!! = )

Japp jag gjorde det, och till alla er tvivlare där ute har jag bara en sak att säga: - bare gört!

Leta upp en skog och gå dit.

Hitta en stig. Gå en stund på stigen och leta efter ”ditt” träd. Ett träd som är sådära lagom bara just för dig. Jag rekommenderar höga tallar, de tex sticks inte lika mycket som gran. Titta på vilka träd som solens strålar når. Ju mera solljus det får desto mer energi har trädet att ge dig.

När du väl har hittat ditt träd så kanske du måste ta bort lite kvistar och löv, ja allt som kan störa.

 
 
Sen min vän så är det bara att krama. Vänd gärna ansiktet mot solen och njut. Andas ut den gamla dumma, svarta, mörka, dammiga luften och andas in den nya fräscha, ljusa, härliga luften. In med ny och pigg energi och ut med den gamla. Här vid ditt träd ska du stå tills du slutar att tänka på allt runt om dig, som tex. Vad du ska laga för mat idag, vilka varor du ska handla, den sjuka fabrorn, dina barns framtid, pojkvännen/flickvännen, jobbet, varför sa hon/han så förut, när va det bilen skulle besiktas osv. När du slutat att tänka på allt sånt onödigt skraffs, så kan du tacka trädet för den energi du fått och sedan gå tillbaka hem. Å nej, detta är inget som någon ”flummig” terapeut rekommenderar. Detta är faktiskt något som jag själv kommit på. Å jag gillert!




Världens vackraste i väntan på skogspromenad!
  

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Stanley

Världens vackraste?

I mina ögon ser den ut som vilken Golden Retriever som helst... :)

Postat av: Lena

Jaa det är i dina ögon det min vän. Men i mina är hon den vackraste. /L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback