Till er...

Jag vill denna dag hylla alla vänner, bekanta och en del vänners vänner. Ja all heder åt er alla MÄNNISKOR som har och försöker sluta med ett beroende. Jag syftar nu främst på de som klarat av dagar, veckor eller år, att leva ett liv utan endera alkohol, droger, cigaretter eller snus. Jag tänker oerhört mycket på er och det glädjer mig när jag får höra er berätta eller läsa om era framsteg. Varje beroendefri minut är en viktig seger!

Jag vill åxå passa på att hedra de människor som faktiskt aldrig ens börjat med skiten. BRA DÄR!

Beroende är människans största last, vi gör vad som helst bara vi får tillfredsställa vårt beroende. Människan sårar familj, vänner och sig själv. Den går igenom eld och vatten och trampar på de hon/han älskar om det så behövs. Inget är viktigare än sitt beroende. Ett beroende finns det alltid tid och pengar till. Ett beroende tillfredställer och får människan att uppleva fullt välbefinnande under den korta tid som beroendet är tillgodosett och uppfyllt. Men beroendet blir snabbt energitagande, vresigt och krävande. En människa med ett hungrigt, missnöjt och otillfredsställt beroende är inte en behaglig och resonabel människa. Beroendet vill ha mer, mer, mer. Plötsligt är det beroendet som bara va ”en kul grej”, människans störste fiende och man är fast.  /En fd snusare

       

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Betongbarnet

Hallelujah!



/en snusare i begynnelsen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback