Kokostoppar, så enkelt och så gott…


Ca 30 st

Till detta bak behöver du:

50g smör

2dl strösocker

2 ägg

200g kokosflingor

(Ev, ½ kuvert = 0,5g saffran och/eller lite kakao)

 

1.      Sätt ugnen på 200’. Smält smöret.

2.      Blanda sockret med saffran (om du nu vill ha saffransmak) eller med kakao
         (om du vill ha kakaosmak.) 
Eller så skiter du i båda och gör vanliga 
         kokostoppar och då häller du endast socker i det smälta smöret.  

3.      Blanda sedan i äggen och kokosflingorna. Låt det stå en stund och svälla.

4.      Klicka ut toppar med två teskedar på plåt med bakplåtspapper.

5.      Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter, tills de fått lite färg.

                                          Lycka till!

Permalink Recept Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna Skipper

Beach 2010?

Postat av: Me

Vem har sagt att jag ska äta? Jag bara göder andra, det gör att jag ser smalare ut ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback